2020-09-02 15:20:00

EPIDEMIOLOŠKE MJERE ZA UČENIKE, RODITELJE i DJELATNIKE - važno!!

Ove epidemiološke mjere vrijede za sve učenike, roditelje i djelatnike Osnovne škole dr. Ante Starčevića, sv. Leopolda Mandića 55, 10040 Zagreb za vrijeme boravka u školi od 1. rujna 2020. godine.

Mjere su izrađene prema uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i nužno je da ih se pridržavate!

Priloženi dokumenti
 EPIDEMIOLOSKE_MJERE_ZA_UCENIKE_I_RODITELJE.docx
 EPIDEMIOLOSKE_MJERE_ZA_UCENIKE_I_RODITELJE.pdf
 EPIDEMIOLOSKE_MJERE_ZA_DJELATNIKE.docx
 EPIDEMIOLOSKE_MJERE_ZA_DJELATNIKE.pdf

EPIDEMIOLOŠKE MJERE ZA UČENIKE I RODITELJE

OSNOVNE ŠKOLE DR. ANTE STARČEVIĆA
TIJEKOM NASTAVNE GODINE 2020./2021.
U VRIJEME TRAJANJA PROGLAŠENJA EPIDEMIJE COVID-19 VIRUS

  OBVEZE RODITELJA I UČENIKA PRIJE DOLASKA U ŠKOLU

1. Zabranjen je ulaz u sve ustanove osobama koje imaju simptome zarazne bolesti (npr. povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, grlobolja, proljev, povraćanje), ako im je izrečena mjera samoizolacije ili ako imaju saznanja da su zaraženi s COVID-19

 

2. Ukoliko Vaše dijete ima kroničnu bolest ili niste sigurni spada li Vaše dijete u rizičnu skupinu za razvoj težih oblika bolesti Covid-19 kontaktirajte obiteljskog liječnika ili našu školsku liječnicu koje će donijeti odluku može li dijete pohađati nastavu u školi ili je potrebno organizirati nastavu na daljinu ili O drugim posebnim mjerama zaštite poput nošenja maske i sl. te o tome obavijestite razrednika Vašeg djeteta.

 

3. Roditelji imaju obvezu ne dovoditi dijete/učenika u školu ukoliko dijete:

ima simptome zarazne bolesti (npr. povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, grlobolja, proljev, povraćanje) ima izrečenu mjeru samoizolacije imaju saznanja da je zaraženo s COVID-19.

 

4. Roditelji učenika od I.-IV razreda imaju obavezu svaki dan prije dolaska u školu, izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu, zabilježiti u informativku koju će učenik pokazati učitelju u učionici.

*U slučaju povišene tjelesne temperature (37,3 ˚C), roditelj ne smije dovoditi dijete u školu već se javlja telefonom ravnatelju škole i izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta.

5. Učenici viših razreda mogu sami izmjeriti temperaturu.

6. Osigurati djetetu 1 paketić papirnatih maramica za nos i staviti ga u školsku torbu.

 

DOLAZAK UČENIKA I RODITELJA U ŠKOLU

1. Učenici u školu dolaze i odlaze sami ili u pratnji roditelja.

2. Ukoliko dolaze i/ili odlaze u pratnji roditelja, učenike preuzima ili prepušta roditelju, zaduženi učitelj ispred određenog ulaza u školu, a roditelj zadržava distancu od barem 1.5 m u odnosu da druge učenike i odrasle osobe

3. U školu je u iznimnim situacijama dozvoljen ulazak samo jednom roditelju, ako za to postoji opravdana potreba i ako roditelj nema simptome zarazne bolesti zbog kojih ne može u ustanovu, osim prvog dana nastave ukoliko se radi o učenicima I. razreda. Roditeljski sastanci i informacije za roditelje održavati će se on line.

4. Roditelju koji iznimno ulazi u školu obvezan je na ulazu u školu

javiti se djelatniku škole, dezinficirati ruke i obuću, držati razmak od 1,5 metra u odnosu na druge učenike i djelatnike škole te tijekom boravka u školi nositi masku.

5.  Učenici u školu ulaze prema unaprijed utvrđenom rasporedu u vrijeme i  na ulaz određen za njihov razred.  

6. Ulazak učenika u školu i odlazak do razreda nadziru dežurni učitelji, spremačice i domari.

7. Učenika se nakon ulaska u školu prvo upućuje prema garderobi na preodijevanje, a zatim na obavljanje higijene ruku (sapun i voda).  

8. Po završetku higijene ruku učenici pod nadzorom učitelja ulaze u učionicu i smještaju se na svoje radno mjesto.

8. Kad svi učenici jednog razrednog odjela uđu u učionicu, tada počinju ulaziti učenici drugog razrednog odjela u školu.

9. Ukoliko učenik zakasni na nastavu treba čekati da po njega dođe njegov učitelj, na mjestu u školskom dvorištu predviđenome za njegov razred.

  BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI

1. Učenici bi trebali što je više moguće održavati distancu (fizičku udaljenost) od drugih učenika i djelatnika škole (preporučeno 1,5 m).

2. Učenici isključivo borave u svom razredu i ne miješaju se s učenicima iz drugih razrednih odjela.

3. Prostoriju u kojoj boravi njegov razredni odjel, učenik smije napustiti samo u slučaju odlaska na toalet, pranje ruku ili kod izlaska u dvorište škole radi aktivnosti na otvorenom

4. Prilikom prolaska kroz zajedničke prostorije (hodnik/hol/toaleti/dvorana) učenici su dužni prolazak skratiti na minimum i ne dodirivati površine ili predmete.

5. Učenici trebaju redovito i pravilno prati ruke prije ulaska u svoju učionicu, prije konzumiranja hrane, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa i uvijek kada ruke izgledaju prljavo.

7. Učenike treba poticati da kada kašlju i kišu prekriju usta i nos laktom ili papirnatom maramicom koju poslije trebaju odbaciti u koš za otpad te oprati ruke. Pri kašljanju i kihanju trebaju okrenuti lice od drugih osoba te izbjegavati dodirivanje lica, usta i očiju rukama.

8.  Učenici ne bi trebala dijeliti čaše, šalice, drugo posuđe i pribor za jelo s drugim učenicima. Svaki učenik samo postupa sa svojom odjećom i obućom, školskim priborom, torbama i knjigama te ih ne dijeli s ostalom djecom i ne dodiruje i ne uzima stvari druge djece.

9. Učenici ne nose zaštitne maske osim u slučaju kada u razredu nije moguće održati fizičku udaljenost od drugih učenika i učitelja u učionici. Masku mogu nositi učenici koji to žele i oni učenici koji su u skupinu izrazito vulnerabilnih osoba i kojima je nošenje maske preporučio liječnik.

10. Učenici jelo konzumiraju u prostoriji u kojoj boravi njihova razredni odjel prema rasporedu.

  ORGANIZACIJA NASTAVE U ŠKOLI

1. Nastava se u školi izvodi za sve učenike od 1. do 8. razreda i svi učenici su je obvezni pohađati.

2. U razrednoj nastavi s učenicima boravi njihova učiteljica razredne nastave i učitelji predmetne nastave koji predaju u tom razredu (strani jezik, glazbena kultura i izborni predmeti). O načinu ulaska drugog učitelja u razredni odjel, proceduru i način propisuje ravnatelj uputama za djelatnike.

3. U predmetnoj nastavi s učenicima borave predmetni učitelji s ciljem da što manji broj predmetnih učitelja tijekom dana prolazi u jednom razrednom odjelu. Način ulaska predmetnih učitelja u razredne odjele predmetne nastave i organizaciju rada propisuje ravnatelj uputama za djelatnike.

4. Nastava TZK odvija se kad god je to moguće u vanjskim prostorima, odnosno u školskom dvorištu i na sportskim terenima i to na način da ne dolazi do spajanja ili kontakta razrednih odjela niti u svlačionici, niti u dvorani niti u vanjskom prostoru. Kod održavanja nastave u zatvorenom prostoru primjenjuju se Preporuke za treninge u zatvorenim športskim objektima.

5. Početak nastave, trajanje nastavnih sati i odmori za učenike započinju u različito vrijeme, za različite razredne odjele kako učenici ne bi došli u kontakt s učenicima drugih razrednih odjela. Početak i završetak nastave i odmora, raspored ulaska i izlaska razreda iz škole, raspored prehrane i ostalih aktivnosti uređuju se posebnih protokolom koji donosi ravnatelj škole.

6. Izborna nastava, dodatna, dopunska, izvannastavne aktivnosti i ostali oblici nastave koji uključuju miješanje razrednih odjela, odvijaju se na način da se s jednom skupinom učenika iz jednog razrednog odjela nastava odvija u školi, a s ostalima on-line i tako naizmjence po tjednima.

7. Nastava informatike za predmetnu nastavu, iznimno se odvija u informatičkoj učionici, koja se između izmjena razrednih odjela dezinficira.

8. Za vrijeme trajanja proglašene epidemije COVID-19 ne organiziraju se izvanučionička nastava.

  POSTUPANJE U SLUČAJU SUMNJE NA ZARAZU KOD UČENIKA TIJEKOM BORAVKA U ŠKOLI Ako učenici razviju simptome zaraze bolesti COVID-19, učitelj obavještava roditelje, koji u najkraćem mogućem roku trebaju doći po dijete. Do dolaska roditelja učenika se izolira u prikladnoj prostoriji. Odmah po utvrđivanju simptoma učenik dobiva masku za lice kao i učitelj ili stručni suradnik koji ga prati do prostorije za izolaciju i boravi s njime do preuzimanja roditelja.  Po odlasku učenika dezinficira se prostorija u kojoj je učenik bio izoliran. Ravnatelj nadležnom epidemiologu/školskom liječniku javlja svako grupiranje osoba sa sumnjom na COVID-19 i svaku pojedinačnu infekciju koju roditelj ili djelatnik moraju najhitnije prijaviti ravnatelju. Kod pojedinačnog slučaja pojave simptoma koji mogu upućivati na zarazu COVID-19, razredni odjel u pravilu nastavlja dalje s radom sve dok se ne utvrdi zaraza COVID-om 19 kada postupa  sukladno odluci nadležnog epidemiologa. Za sve osobe kod kojih se utvrdi da su bile u bliskom kontaktu sa zaraženom osobom u vrijeme kad je osoba mogla biti zarazna izriče se mjera samoizolacije.

 

ODLAZAK IZ ŠKOLE

Odlazak učenika iz škole odvija se prema utvrđenom rasporedu i protokolu za izlazak svakog pojedinog razreda s ciljem izbjegavanja kontakta između učenika različitih razreda.

Nakon preodijevanja, učenik se upućuje prema izlasku iz škole.

Izlazak učenika iz škole nadgleda učiteljica koja s njima održava zadnji školski sat, te vodi brigu o održavanju distance i pridržavanju svih ostalih mjera kod izlaska učenika iz škole.

 

Ravnatelj škole
Nikica Mihaljević, prof

 

 

EPIDEMIOLOŠKE MJERE ZA DJELATNIKE

OSNOVNE ŠKOLE DR. ANTE STARČEVIĆA
TIJEKOM NASTAVNE GODINE 2020./2021.
U VRIJEME TRAJANJA PROGLAŠENJA EPIDEMIJE COVID-19 VIRUS

 

POSTUPAK PRIJE DOLASKA NA POSAO U ŠKOLU

1. Svi djelatnici Osnovne škole dr. Ante Starčevića obavezni su mjeriti tjelesnu temperaturu svaki dan prije dolaska na posao te u slučaju povećane tjelesne temperature ne dolaze na posao, već se javljaju telefonom ravnatelju i izabranom liječniku obiteljske medicine.

2. Djelatnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome i druge simptome zarazne bolesti nije dozvoljeno raditi u prostoru škole, niti dolaziti u njega.

3. Ponijeti maske za lice – ako su perive maske djelatnik treba brinuti da budu oprane i spremne za korištenje za naredni radni dan.

4. Pridržavati se kod dolaska na posao svih propisanih epidemioloških mjera kod korištenja javnog prijevoza, te koristiti maske u slučaju prijevoza osobnim automobilom s više djelatnika u autu i izbjegavati bilo kakav fizički kontakt kod putovanja u/iz škole. 

 

POSTUPAK KOD ULASKA/IZLASKA DJELATNIKA U ŠKOLU

1. Održavanje socijalne distance od 1,5 do 2 m ili stavljanje maske na lice prije ulaska u školu. Maske za lice potrebno je nositi pravilno i to tako da cijelo vrijeme prekrivaju usta i nos.

2. Dezinficiranje potplata cipela na ulazu u školu.

3. Dezinfekcija ruku na ulazu u školu.

4. Mjerenje temperature beskontaktnim toplomjerom i unošenje podataka u evidenciju na ulazu u školu. U evidenciju se također upisuje ukoliko netko ima respiratorne probleme.

5. Izbjegavanje zadržavanja i grupiranja na ulazu u školu.

6. Djelatnik koji je završio s nastavom treba što je moguće u kraćem roku, bez bespotrebnog zadržavanja i komunikacije s drugim djelatnicima napustiti školu.

         

POSTUPAK ZA VRIJEME BORAVKA DJELATNIKA U ŠKOLI IZVAN UČIONICE

1. Prilikom prolaska ili boravka u zajedničkim prostorijama u školi (hodnici, hol, zbornica) obavezno je održavanje socijalne distance od 1,5 do 2 m a ako to nije moguće, obavezno je nošenje maske.

2. Održavanje socijalne distance od 1,5m do 2m prema svim djelatnicima, učenicima i drugim osobama koje dolaze u školu.

3. Izbjegavati fizički kontakt s drugim djelatnicima, učenicima i drugim osobama u školi.

4. Izbjegavati bilo kakvo grupiranje – boravak većeg broja osoba u istoj prostoriji. U vrijeme kad učitelj nema nastavu može koristiti različite slobodne prostore škole.

5. Redovito provjetravati prostorije u kojima boravimo ili se nalazi veći broj djelatnika – po izlasku osoba iz prostorije, nakon protoka jednog nastavnog sata.

6. Voditi brigu da u školu ne smiju ulaziti neovlaštene osobe, što podrazumijeva sve druge osobe osim djelatnika škole i učenika/učitelja. U školu iznimno može ući roditelj ili druga osoba koja ima nužan i neodgodiv razlog, o čemu odlučuje ravnatelj ili dežurni učitelj ili osoba koju za to ovlasti ravnatelj. Jedan roditelj 1. razreda i roditelj koji je u pratnji učenika s teškoćama u razvoju smiju ući u školu sukladno mjerama koje su propisane za učenike i roditelje. Svaki djelatnik škole dužan je, u slučaju kada uoči u prostoru škole neovlaštenu osobu, zatražiti informaciju o razlogu boravka odn. o postojanju odluke ravnatelja.

7. Svim djelatnicima, odnosno učiteljima koji ne predaju u nekom razrednom odjeljenju, zabranjen je ulazak u prostor učionice gdje se odvija nastava.

8. U slučaju prolaska učenika nekog razrednog odjeljenja na nastavu u školsko dvorište ili u sportsku dvoranu ili odlaska učenika na toalet hodnikom ili kod ulaska/izlaska učenika iz škole, djelatnici škole, odnosno učitelji koji ne predaju tom razrednom odjeljenju udaljavaju se što je više moguće od učenika.

9. Kod korištenja zajedničke opreme u prostorima zbornice ili drugim zajedničkim prostorima ili u učionicama kad u nju ulazi više učitelja, učitelj bi trebao maramicom za dezinficiranje prebrisati radnu površinu stola i tipkovnicu.

10. U zajedničkim prostorijama (zbornica) izbjegavati korištenje uređaja (aparata za kavu i sl.) koji dodiruje veliki broj osoba tijekom korištenja ili prije dezinficirati ručke, odnosno mjesta gdje se uređaj dodiruje. Koristiti vlastiti pribor za jelo, šalice i čaše.

11. Oprati ruke sapunom i tekućom vodom nakon nastave s jednom razrednom skupinom, odnosno prije ulaska u drugu razrednu skupine i u svim drugim slučajevima kada je to potrebno radi održavanja higijene ruku.

12. Pridržavati se uputa o organizaciji nastave i izbjegavati sve aktivnosti izvan razreda koje bi narušile održavanje epidemioloških mjera.

 

POSTUPAK ZA VRIJEME BORAVKA UČITELJA U UČIONICI

1. Maske za lice su obvezne u učionici za učitelje kada nije moguće održavati razmak od minimalno 1,5 metra. Maske za lice ili vizire u učionici mogu nositi i svi ostali učitelji koji to žele i smatraju potrebnim.

2. Učenike tijekom nastavnog procesa upozoravati i ukazivati na potrebu pridržavanja epidemioloških mjera koje su za njih propisane.

3. Voditi računa o redovitom provjetravanju prostorija tijekom nastave – obavezno nakon svakog nastavnog sata, a kada je to moguće ostaviti otvorene prozore tijekom nastave.

4. Održavati fizičku distancu prema učenicima tijekom nastave od najmanje 1,5 metra. Izbjegavati svaki fizički kontakt s učenicima.

5. Pridržavati se uputa o organizaciji nastave i izbjegavati svaki način rada u razredu koji bi narušio održavanje epidemioloških mjera.

         

POSTUPANJE U SLUČAJU SUMNJE U ZARAZU COVID-19 virusom

Znakovi bolesti koji upućuju na moguću zarazu COVID-19 virusom su: povišena tjelesna temperatura – pod pazuhom 37,2 i viša, simptomi respiratornih bolesti – kašalj, poteškoće u disanju, grlobolja, poremećaj osjeta njuha i okusa i gastrointestinalne smetnje – proljev, povraćanje i bol u trbuhu.

1. U slučaju sumnje da učenik ima simptome treba ga odmah izolirati u posebnoj prostoriji za izolaciju. Učitelj koji je to uočio o tome obavještava ravnatelja ili stručnog suradnika ili glavnog dežurnog učitelja, koji određuju osobu (odgojno-obrazovnog radnika koji je u tom trenutku slobodan i dostupan) koja će na propisani način odvesti učenika u prostoriju za izolaciju i boraviti s njime do dolaska roditelja. 

2. Prostorija za izolaciju u školi je preko puta porte na glavnom ulazu.  

3. Kod pojave znakova bolesti kod djelatnika škole, on je odmah i neodgodivo dužan napustiti ustanovu ukoliko se nalazi u školi na radnom mjestu i to na način da odmah telefonski ili na drugi način o tome obavijesti ravnatelja ili glavnog dežurnog učitelja, stavi masku, ne dodiruje nikakve površine u školi i najkraćom mogućom rutom bez zadržavanja i razgovora s bilo kime napušta školu. Djelatnik je odmah po napuštanju škole dužan telefonom se javiti izabranom liječniku obiteljske medicine.

4. Ukoliko djelatnik utvrdi mogućnost zaraze kod kuće, ostaje kod kuće i javlja se telefonom najprije izabranom liječniku obiteljske medicine, a tome informira ravnatelja škole ili glavnog dežurnog učitelja.

5. Kad se kod djelatnika utvrdi zaraza COVID-19, postupa se sukladno odluci nadležnog epidemiologa. Za sve osobe kod koji se utvrdi da su bile u bliskom kontaktu sa zaraženom osobom u vrijeme kad je osoba mogla biti zarazna izriče se mjera samoizolacije.

6. Djelatnik kojeg odredi ravnatelj da privremeno nastavi rad u razredu kod djelatnika koji je napustio školu zbog sumnje u zarazu dužan je kod ulaska u učionicu u kojoj je navedeni djelatnik boravio staviti masku, odmah otvoriti sve prozore, dezinficirati sve dodirne radne površine i nastaviti rad s učenicima u učionici.

Ovaj dokument sadrži epidemiološke mjere za djelatnike, dok se sve druge upute o početku nastave, organizaciji ulaska i izlaska učenika, trajanju sati, odmora i smjena, dolasku i odlasku učenika i djelatnika iz škole, korištenju i rasporedu korištenja učionica, rasporedu čišćenja i dezinfekcije učionica i dvorane, načinu odvijanja prehrane, odlaska na toalet i odmore učenika nalaze u posebnom dokumentu Organizacija rada škole u šk. god. 2020./2021. u vrijeme proglašenja pandemije Covid-19.

Svi učitelji i ostali djelatnici škole dužni su se upoznati i pridržavati navedenih mjera, kao i mjera propisanih u dokumentu za učenike i roditelje te uputa o organizaciji rada škole.

                                                                                                             

Ravnatelj škole
Nikica Mihaljević, prof

 


Osnovna škola dr. Ante Starčevića Zagreb