2020-09-02 15:20:00 EPIDEMIOLOŠKE MJERE ZA UČENIKE, RODITELJE i DJELATNIKE - važno!! Ove epidemiološke mjere vrijede za sve učenike, roditelje i djelatnike Osnovne škole dr. Ante Starčevića, sv. Leopolda Mandića 55, 10040 Zagreb za vrijeme boravka u školi od 1. rujna 2020. godine. Mjere su izrađene prema uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i nužno je da ih se pridržavate! Priloženi dokumenti OSNOVNE ŠKOLE DR. ANTE STARČEVIĆA 1. Zabranjen je ulaz u sve ustanove osobama koje imaju simptome zarazne bolesti (npr. povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, grlobolja, proljev, povraćanje), ako im je izrečena mjera samoizolacije ili ako imaju saznanja da su zaraženi s COVID-19
2. Ukoliko Vaše dijete ima kroničnu bolest ili niste sigurni spada li Vaše dijete u rizičnu skupinu za razvoj težih oblika bolesti Covid-19 kontaktirajte obiteljskog liječnika ili našu školsku liječnicu koje će donijeti odluku može li dijete pohađati nastavu u školi ili je potrebno organizirati nastavu na daljinu ili O drugim posebnim mjerama zaštite poput nošenja maske i sl. te o tome obavijestite razrednika Vašeg djeteta.
3. Roditelji imaju obvezu ne dovoditi dijete/učenika u školu ukoliko dijete: ima simptome zarazne bolesti (npr. povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, grlobolja, proljev, povraćanje) ima izrečenu mjeru samoizolacije imaju saznanja da je zaraženo s COVID-19.
4. Roditelji učenika od I.-IV razreda imaju obavezu svaki dan prije dolaska u školu, izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu, zabilježiti u informativku koju će učenik pokazati učitelju u učionici. *U slučaju povišene tjelesne temperature (37,3 ˚C), roditelj ne smije dovoditi dijete u školu već se javlja telefonom ravnatelju škole i izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta. 5. Učenici viših razreda mogu sami izmjeriti temperaturu. 6. Osigurati djetetu 1 paketić papirnatih maramica za nos i staviti ga u školsku torbu. DOLAZAK UČENIKA I RODITELJA U ŠKOLU 1. Učenici u školu dolaze i odlaze sami ili u pratnji roditelja. 2. Ukoliko dolaze i/ili odlaze u pratnji roditelja, učenike preuzima ili prepušta roditelju, zaduženi učitelj ispred određenog ulaza u školu, a roditelj zadržava distancu od barem 1.5 m u odnosu da druge učenike i odrasle osobe 3. U školu je u iznimnim situacijama dozvoljen ulazak samo jednom roditelju, ako za to postoji opravdana potreba i ako roditelj nema simptome zarazne bolesti zbog kojih ne može u ustanovu, osim prvog dana nastave ukoliko se radi o učenicima I. razreda. Roditeljski sastanci i informacije za roditelje održavati će se on line. 4. Roditelju koji iznimno ulazi u školu obvezan je na ulazu u školu javiti se djelatniku škole, dezinficirati ruke i obuću, držati razmak od 1,5 metra u odnosu na druge učenike i djelatnike škole te tijekom boravka u školi nositi masku.5. Učenici u školu ulaze prema unaprijed utvrđenom rasporedu u vrijeme i na ulaz određen za njihov razred. 6. Ulazak učenika u školu i odlazak do razreda nadziru dežurni učitelji, spremačice i domari. 7. Učenika se nakon ulaska u školu prvo upućuje prema garderobi na preodijevanje, a zatim na obavljanje higijene ruku (sapun i voda). 8. Po završetku higijene ruku učenici pod nadzorom učitelja ulaze u učionicu i smještaju se na svoje radno mjesto. 8. Kad svi učenici jednog razrednog odjela uđu u učionicu, tada počinju ulaziti učenici drugog razrednog odjela u školu. 9. Ukoliko učenik zakasni na nastavu treba čekati da po njega dođe njegov učitelj, na mjestu u školskom dvorištu predviđenome za njegov razred. BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI1. Učenici bi trebali što je više moguće održavati distancu (fizičku udaljenost) od drugih učenika i djelatnika škole (preporučeno 1,5 m). 2. Učenici isključivo borave u svom razredu i ne miješaju se s učenicima iz drugih razrednih odjela. 3. Prostoriju u kojoj boravi njegov razredni odjel, učenik smije napustiti samo u slučaju odlaska na toalet, pranje ruku ili kod izlaska u dvorište škole radi aktivnosti na otvorenom 4. Prilikom prolaska kroz zajedničke prostorije (hodnik/hol/toaleti/dvorana) učenici su dužni prolazak skratiti na minimum i ne dodirivati površine ili predmete. 5. Učenici trebaju redovito i pravilno prati ruke prije ulaska u svoju učionicu, prije konzumiranja hrane, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa i uvijek kada ruke izgledaju prljavo. 7. Učenike treba poticati da kada kašlju i kišu prekriju usta i nos laktom ili papirnatom maramicom koju poslije trebaju odbaciti u koš za otpad te oprati ruke. Pri kašljanju i kihanju trebaju okrenuti lice od drugih osoba te izbjegavati dodirivanje lica, usta i očiju rukama. 8. Učenici ne bi trebala dijeliti čaše, šalice, drugo posuđe i pribor za jelo s drugim učenicima. Svaki učenik samo postupa sa svojom odjećom i obućom, školskim priborom, torbama i knjigama te ih ne dijeli s ostalom djecom i ne dodiruje i ne uzima stvari druge djece. 9. Učenici ne nose zaštitne maske osim u slučaju kada u razredu nije moguće održati fizičku udaljenost od drugih učenika i učitelja u učionici. Masku mogu nositi učenici koji to žele i oni učenici koji su u skupinu izrazito vulnerabilnih osoba i kojima je nošenje maske preporučio liječnik. 10. Učenici jelo konzumiraju u prostoriji u kojoj boravi njihova razredni odjel prema rasporedu. ORGANIZACIJA NASTAVE U ŠKOLI1. Nastava se u školi izvodi za sve učenike od 1. do 8. razreda i svi učenici su je obvezni pohađati. 2. U razrednoj nastavi s učenicima boravi njihova učiteljica razredne nastave i učitelji predmetne nastave koji predaju u tom razredu (strani jezik, glazbena kultura i izborni predmeti). O načinu ulaska drugog učitelja u razredni odjel, proceduru i način propisuje ravnatelj uputama za djelatnike. 3. U predmetnoj nastavi s učenicima borave predmetni učitelji s ciljem da što manji broj predmetnih učitelja tijekom dana prolazi u jednom razrednom odjelu. Način ulaska predmetnih učitelja u razredne odjele predmetne nastave i organizaciju rada propisuje ravnatelj uputama za djelatnike. 4. Nastava TZK odvija se kad god je to moguće u vanjskim prostorima, odnosno u školskom dvorištu i na sportskim terenima i to na način da ne dolazi do spajanja ili kontakta razrednih odjela niti u svlačionici, niti u dvorani niti u vanjskom prostoru. Kod održavanja nastave u zatvorenom prostoru primjenjuju se Preporuke za treninge u zatvorenim športskim objektima. 5. Početak nastave, trajanje nastavnih sati i odmori za učenike započinju u različito vrijeme, za različite razredne odjele kako učenici ne bi došli u kontakt s učenicima drugih razrednih odjela. Početak i završetak nastave i odmora, raspored ulaska i izlaska razreda iz škole, raspored prehrane i ostalih aktivnosti uređuju se posebnih protokolom koji donosi ravnatelj škole. 6. Izborna nastava, dodatna, dopunska, izvannastavne aktivnosti i ostali oblici nastave koji uključuju miješanje razrednih odjela, odvijaju se na način da se s jednom skupinom učenika iz jednog razrednog odjela nastava odvija u školi, a s ostalima on-line i tako naizmjence po tjednima. 7. Nastava informatike za predmetnu nastavu, iznimno se odvija u informatičkoj učionici, koja se između izmjena razrednih odjela dezinficira. 8. Za vrijeme trajanja proglašene epidemije COVID-19 ne organiziraju se izvanučionička nastava. POSTUPANJE U SLUČAJU SUMNJE NA ZARAZU KOD UČENIKA TIJEKOM BORAVKA U ŠKOLI Ako učenici razviju simptome zaraze bolesti COVID-19, učitelj obavještava roditelje, koji u najkraćem mogućem roku trebaju doći po dijete. Do dolaska roditelja učenika se izolira u prikladnoj prostoriji. Odmah po utvrđivanju simptoma učenik dobiva masku za lice kao i učitelj ili stručni suradnik koji ga prati do prostorije za izolaciju i boravi s njime do preuzimanja roditelja. Po odlasku učenika dezinficira se prostorija u kojoj je učenik bio izoliran. Ravnatelj nadležnom epidemiologu/školskom liječniku javlja svako grupiranje osoba sa sumnjom na COVID-19 i svaku pojedinačnu infekciju koju roditelj ili djelatnik moraju najhitnije prijaviti ravnatelju. Kod pojedinačnog slučaja pojave simptoma koji mogu upućivati na zarazu COVID-19, razredni odjel u pravilu nastavlja dalje s radom sve dok se ne utvrdi zaraza COVID-om 19 kada postupa sukladno odluci nadležnog epidemiologa. Za sve osobe kod kojih se utvrdi da su bile u bliskom kontaktu sa zaraženom osobom u vrijeme kad je osoba mogla biti zarazna izriče se mjera samoizolacije.ODLAZAK IZ ŠKOLE Odlazak učenika iz škole odvija se prema utvrđenom rasporedu i protokolu za izlazak svakog pojedinog razreda s ciljem izbjegavanja kontakta između učenika različitih razreda. Nakon preodijevanja, učenik se upućuje prema izlasku iz škole. Izlazak učenika iz škole nadgleda učiteljica koja s njima održava zadnji školski sat, te vodi brigu o održavanju distance i pridržavanju svih ostalih mjera kod izlaska učenika iz škole.
Ravnatelj škole
EPIDEMIOLOŠKE MJERE ZA DJELATNIKE OSNOVNE ŠKOLE DR. ANTE STARČEVIĆA POSTUPAK PRIJE DOLASKA NA POSAO U ŠKOLU 1. Svi djelatnici Osnovne škole dr. Ante Starčevića obavezni su mjeriti tjelesnu temperaturu svaki dan prije dolaska na posao te u slučaju povećane tjelesne temperature ne dolaze na posao, već se javljaju telefonom ravnatelju i izabranom liječniku obiteljske medicine. 2. Djelatnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome i druge simptome zarazne bolesti nije dozvoljeno raditi u prostoru škole, niti dolaziti u njega. 3. Ponijeti maske za lice – ako su perive maske djelatnik treba brinuti da budu oprane i spremne za korištenje za naredni radni dan. 4. Pridržavati se kod dolaska na posao svih propisanih epidemioloških mjera kod korištenja javnog prijevoza, te koristiti maske u slučaju prijevoza osobnim automobilom s više djelatnika u autu i izbjegavati bilo kakav fizički kontakt kod putovanja u/iz škole. POSTUPAK KOD ULASKA/IZLASKA DJELATNIKA U ŠKOLU 1. Održavanje socijalne distance od 1,5 do 2 m ili stavljanje maske na lice prije ulaska u školu. Maske za lice potrebno je nositi pravilno i to tako da cijelo vrijeme prekrivaju usta i nos. 2. Dezinficiranje potplata cipela na ulazu u školu. 3. Dezinfekcija ruku na ulazu u školu. 4. Mjerenje temperature beskontaktnim toplomjerom i unošenje podataka u evidenciju na ulazu u školu. U evidenciju se također upisuje ukoliko netko ima respiratorne probleme. 5. Izbjegavanje zadržavanja i grupiranja na ulazu u školu. 6. Djelatnik koji je završio s nastavom treba što je moguće u kraćem roku, bez bespotrebnog zadržavanja i komunikacije s drugim djelatnicima napustiti školu. POSTUPAK ZA VRIJEME BORAVKA DJELATNIKA U ŠKOLI IZVAN UČIONICE 1. Prilikom prolaska ili boravka u zajedničkim prostorijama u školi (hodnici, hol, zbornica) obavezno je održavanje socijalne distance od 1,5 do 2 m a ako to nije moguće, obavezno je nošenje maske. 2. Održavanje socijalne distance od 1,5m do 2m prema svim djelatnicima, učenicima i drugim osobama koje dolaze u školu. 3. Izbjegavati fizički kontakt s drugim djelatnicima, učenicima i drugim osobama u školi. 4. Izbjegavati bilo kakvo grupiranje – boravak većeg broja osoba u istoj prostoriji. U vrijeme kad učitelj nema nastavu može koristiti različite slobodne prostore škole. 5. Redovito provjetravati prostorije u kojima boravimo ili se nalazi veći broj djelatnika – po izlasku osoba iz prostorije, nakon protoka jednog nastavnog sata. 6. Voditi brigu da u školu ne smiju ulaziti neovlaštene osobe, što podrazumijeva sve druge osobe osim djelatnika škole i učenika/učitelja. U školu iznimno može ući roditelj ili druga osoba koja ima nužan i neodgodiv razlog, o čemu odlučuje ravnatelj ili dežurni učitelj ili osoba koju za to ovlasti ravnatelj. Jedan roditelj 1. razreda i roditelj koji je u pratnji učenika s teškoćama u razvoju smiju ući u školu sukladno mjerama koje su propisane za učenike i roditelje. Svaki djelatnik škole dužan je, u slučaju kada uoči u prostoru škole neovlaštenu osobu, zatražiti informaciju o razlogu boravka odn. o postojanju odluke ravnatelja. 7. Svim djelatnicima, odnosno učiteljima koji ne predaju u nekom razrednom odjeljenju, zabranjen je ulazak u prostor učionice gdje se odvija nastava. 8. U slučaju prolaska učenika nekog razrednog odjeljenja na nastavu u školsko dvorište ili u sportsku dvoranu ili odlaska učenika na toalet hodnikom ili kod ulaska/izlaska učenika iz škole, djelatnici škole, odnosno učitelji koji ne predaju tom razrednom odjeljenju udaljavaju se što je više moguće od učenika. 9. Kod korištenja zajedničke opreme u prostorima zbornice ili drugim zajedničkim prostorima ili u učionicama kad u nju ulazi više učitelja, učitelj bi trebao maramicom za dezinficiranje prebrisati radnu površinu stola i tipkovnicu. 10. U zajedničkim prostorijama (zbornica) izbjegavati korištenje uređaja (aparata za kavu i sl.) koji dodiruje veliki broj osoba tijekom korištenja ili prije dezinficirati ručke, odnosno mjesta gdje se uređaj dodiruje. Koristiti vlastiti pribor za jelo, šalice i čaše. 11. Oprati ruke sapunom i tekućom vodom nakon nastave s jednom razrednom skupinom, odnosno prije ulaska u drugu razrednu skupine i u svim drugim slučajevima kada je to potrebno radi održavanja higijene ruku. 12. Pridržavati se uputa o organizaciji nastave i izbjegavati sve aktivnosti izvan razreda koje bi narušile održavanje epidemioloških mjera. POSTUPAK ZA VRIJEME BORAVKA UČITELJA U UČIONICI 1. Maske za lice su obvezne u učionici za učitelje kada nije moguće održavati razmak od minimalno 1,5 metra. Maske za lice ili vizire u učionici mogu nositi i svi ostali učitelji koji to žele i smatraju potrebnim. 2. Učenike tijekom nastavnog procesa upozoravati i ukazivati na potrebu pridržavanja epidemioloških mjera koje su za njih propisane. 3. Voditi računa o redovitom provjetravanju prostorija tijekom nastave – obavezno nakon svakog nastavnog sata, a kada je to moguće ostaviti otvorene prozore tijekom nastave. 4. Održavati fizičku distancu prema učenicima tijekom nastave od najmanje 1,5 metra. Izbjegavati svaki fizički kontakt s učenicima. 5. Pridržavati se uputa o organizaciji nastave i izbjegavati svaki način rada u razredu koji bi narušio održavanje epidemioloških mjera. POSTUPANJE U SLUČAJU SUMNJE U ZARAZU COVID-19 virusom Znakovi bolesti koji upućuju na moguću zarazu COVID-19 virusom su: povišena tjelesna temperatura – pod pazuhom 37,2 i viša, simptomi respiratornih bolesti – kašalj, poteškoće u disanju, grlobolja, poremećaj osjeta njuha i okusa i gastrointestinalne smetnje – proljev, povraćanje i bol u trbuhu. 1. U slučaju sumnje da učenik ima simptome treba ga odmah izolirati u posebnoj prostoriji za izolaciju. Učitelj koji je to uočio o tome obavještava ravnatelja ili stručnog suradnika ili glavnog dežurnog učitelja, koji određuju osobu (odgojno-obrazovnog radnika koji je u tom trenutku slobodan i dostupan) koja će na propisani način odvesti učenika u prostoriju za izolaciju i boraviti s njime do dolaska roditelja. 2. Prostorija za izolaciju u školi je preko puta porte na glavnom ulazu. 3. Kod pojave znakova bolesti kod djelatnika škole, on je odmah i neodgodivo dužan napustiti ustanovu ukoliko se nalazi u školi na radnom mjestu i to na način da odmah telefonski ili na drugi način o tome obavijesti ravnatelja ili glavnog dežurnog učitelja, stavi masku, ne dodiruje nikakve površine u školi i najkraćom mogućom rutom bez zadržavanja i razgovora s bilo kime napušta školu. Djelatnik je odmah po napuštanju škole dužan telefonom se javiti izabranom liječniku obiteljske medicine. 4. Ukoliko djelatnik utvrdi mogućnost zaraze kod kuće, ostaje kod kuće i javlja se telefonom najprije izabranom liječniku obiteljske medicine, a tome informira ravnatelja škole ili glavnog dežurnog učitelja. 5. Kad se kod djelatnika utvrdi zaraza COVID-19, postupa se sukladno odluci nadležnog epidemiologa. Za sve osobe kod koji se utvrdi da su bile u bliskom kontaktu sa zaraženom osobom u vrijeme kad je osoba mogla biti zarazna izriče se mjera samoizolacije. 6. Djelatnik kojeg odredi ravnatelj da privremeno nastavi rad u razredu kod djelatnika koji je napustio školu zbog sumnje u zarazu dužan je kod ulaska u učionicu u kojoj je navedeni djelatnik boravio staviti masku, odmah otvoriti sve prozore, dezinficirati sve dodirne radne površine i nastaviti rad s učenicima u učionici. Ovaj dokument sadrži epidemiološke mjere za djelatnike, dok se sve druge upute o početku nastave, organizaciji ulaska i izlaska učenika, trajanju sati, odmora i smjena, dolasku i odlasku učenika i djelatnika iz škole, korištenju i rasporedu korištenja učionica, rasporedu čišćenja i dezinfekcije učionica i dvorane, načinu odvijanja prehrane, odlaska na toalet i odmore učenika nalaze u posebnom dokumentu Organizacija rada škole u šk. god. 2020./2021. u vrijeme proglašenja pandemije Covid-19. Svi učitelji i ostali djelatnici škole dužni su se upoznati i pridržavati navedenih mjera, kao i mjera propisanih u dokumentu za učenike i roditelje te uputa o organizaciji rada škole.
Ravnatelj škole
|
Osnovna škola dr. Ante Starčevića Zagreb |